Harsányi, Csernyik és a "B" döntő végéről előre törő Csendes Zsolt nyerte a diviziokban folyó versenyt az esős hétvégén Máriapócson!
Eső, eső, eső. A gond forrása. Gond, mert ennyi esőt még a nyírségi homok sem nyel el. Gond, mert a sok - sok fejlesztés sorában, még nem készült el a homokos pályaszakaszok üzembiztos vízelvezetése. Bár sokak véleménye szerint, igazán jó megoldást, egy kő alapú talajcsere eredményezhetne a máriapócsi pályán. Eredmény : a földes - homokos szakaszokon mély talaj, a jóminőségű aszfalton a rengeteg felhordott sár miatt, "teljes értékű korcsolyapálya". Eredmény egy másfajta autózás, más, de azért élvezetes verseny, időnként biliárd golyóként "mandinerező " autókkal.
Div. 9. Öt junior versenyzővel kiegészülve 12 versenyző állt rajthoz. A selejtezők - mondhatni - a papírforma szerint végződtek. Talán a Tomor István 6. helye, ami meglepetés, a magyarázat azonban egyszerű: Tomor is azok közé tartozik, aki "tesztelte" a gumifalat, majd azt követően a szervó helyett a kézifék rásegítéses kormányzást gyakorolva, hajtotta végre a futamok feladatait. Örömmel láttuk Újfalusi Miklós első helyét, nem volt meglepetés az előző két verseny alapján Végh Zoli második helye és Vári Mihály harmadik helye sem. Azután jött a meglepetés - ember, az-az egy versenyző, aki ügyes versenyzése mellé jól választotta meg a gumikat! Csendes Zsolt volt a nap Hőse, miután a "B" döntő utolsó kockájáról az "A" döntő első helyén ért célba! Hát ez ok az örömre: Zsolt a - Duen kérdésére válaszolva - elmondta: "Rossz hétvége volt, de a győzelemmel nagyon boldog vagyok. Biztos, hogy a következő versenyt nem hagyom ki!"
Div. V. A verseny ifj. Bánkuti szombati drámájával indul: a Peugeot-ban megáll a motor. Kész, Gabi versenyének vége. A maradó csapatból az idén már két EB futamot is teljesítő Csernyik István nyújtja a legegyenletesebb teljesítményt, ő a legeredményesebb. Egy első és egy második hellyel 1.-s rajtkockát szerez és a helyet a döntőben sem engedi ki a kezéből, nyeri a versenyt! Második az előfutamokban és a döntőben egyaránt a lada-s Pethő Tóth Gábor. A harmadik hely sorsa nem ilyen egyszerű. Fekete István az évben hadrendbe állított VW Polo-val az előfutamok során, csak a 6. helyet tudja megszerezni. A döntőben azonban kivágja a rezet; hármat lépve előre , harmadikként intik le a verseny céljában!
Div. I. - IV. Tóth Mihály, Simon Zoli igazoltan távol. (Zóna verseny Sedlchany-ban) Balu Kapitány (Révész Bálint) autója nem bír lábra állni. Fodor Gyuri lába törött. Már indulásnál foghíjas a mezőny. Azután a bajok, csak fokozódnak. A korrekt beszámoló érdekében rögzíteni kell, hogy az eső és a sár leginkább a nagy divizió számára tette irreálissá a pályát. Az ottani körülmények között ezeket az 500 LE környéki szörnyetegeket volt a legnehezebb úton tartani. Nem is sikerült mindenkinek. Az előfutamok végül is elég simán mennek le. Kotán akinek autója e kezdetektől gyengélkedik, az első futamra ki sem áll, a másodikban egy negyedik helyet, a harmadikban egy harmadik helyet ér el. És ezzel kész is, a harmadik futam végére a Ford motorja elfogy, Kotán a döntőre már nem tud kiállni. Az előfutamokban legjobb a "H"-s Mazdával versenyző Hajdu András, aki üti a Div I. ászait. Fogcsikorgatva hozza a második helyet Harsányi Zoli és a harmadik helyen Mózer Attila ér célba a Mitsubishi-vel. Jön a döntő. A rajt elsőre sima, de az első kanyar végén, Móricz és Mózer összeakad, és mindketten kiesnek. Mózer jár rosszabbul. Telibe kapja a falat, az autót összecsukja, és maga is megsérül (borda törés, kisebb agyrázkódás). Harsányi és Bognár óvatosabb autózásának gyümölcse beérik; a Div I. versenyét Harsányi nyeri, Bognár Zsolt a második és döntőben elért részeredménye alapján harmadik Mózer Attila.
Hát igen. Itt és most bizton állítható; ez a verseny a résztvevőknek az átlagoshoz képest több küzdelem, több munka, és kockázat, általában kisebb élvezet volt, a kisszámú közönség azonban nem panaszkodhatott, látványban, eseményben nem volt hiány!
A verseny eredménytáblái:
Divizio 9. - Divizio 5. - Divizio I.
|