Hírek : az új I2B Wildcat Concept |
az új I2B Wildcat Concept
Deák Dominik 2007.01.03. 18:52
Minden autórajongó álmai között szerepel legalább egy szupersportkocsi. A legtöbben talán az olaszokra esküsznek, hiszen olyan legendás nevek keringenek itt, mint Ferrari, Lamborghini, Maserati és Pagani - ez utóbbi ráadásul Mercedes-AMG motorral. Aztán vannak olyanok is, akiknél nem az itáliai tüzesség, hanem az angolosan hűvös elegancia a nyerő, ennek mesterei pedig az Aston Martin, a Jaguar vagy a TVR. Szökőévben egyszer a németek is elkövetnek néhány remekművet, lásd a BMW erőforrásos McLaren F1-et, de képes megdobogtatni a szívet a Mercedes-Benz SLR is. Szóval bőséges a választék, és a felsorolt autókkal kapcsolatban megszokottak az olyan kapcsolatos nevek is, mint a Pininfarina, a Bertone, személy szerint pedig Giorgetto Giugiaro, Gordon Murray, netán Ian Callum. I2B. Akinek az autósvilágban mond valamit ez a név, az büszkén húzza ki magát, mert egészen biztosan profi. Az Ivan Ivanoff, Branimir Dobrev és Ivan "Sqwall" Stoyneshky alkotta trió (innen az I2B, azaz két Iván és egy Branimir, nem gyenge logika) megmutatja a világnak, hogy nem kizárólag Észak-Olaszországban, hanem Bulgáriában is meg lehet próbálni karriert csinálni, ha sportkocsiról van szó. A három mérnök a Wildcat projekten dolgozik gőzerővel, és terveik szerint a szuperjárgány kivitelezhető lenne, amennyiben melléjük állna egy, de inkább több vállalkozó kedvű szponzor. Az I2B prototípusa jelenleg virtuális fázisban van, kizárólag számítógépes animáció kelti életre, ennek ellenére a két Ivan és Branimir kecsegtető számításokat végez. A forma igen attraktív, kialakításában inkább a Pagani vadságát, mint a Ferrari letisztultságát idézi, a menetteljesítmények azonban szerényebbek annál, amit például a Zonda tud. A kalkulációk szerint a kb. 1,2 tonnás Wildcat mozgatását 460 lóerős, turbófeltöltéses V8-as motorra bíznák, amellyel 5 másodperc alatt lehetne elérni a százas tempót - ennyit röhögve fut egy mezei Porsche 911 Carrera is. Az I2B megvalósulása igen lassan halad, az urak most életnagyságú modell építésén fáradoznak, és várhatóan 2007 tavaszára el is készülnek vele. A makett már jó kiindulópont, megjelenhetnek vele a fontosabb autószalonokon, ahol jó eséllyel felfigyel rájuk valaki. Hiába, az élethez szerencse is kell - Bulgáriában különösen. Krepsz Zoltán
Minden autórajongó álmai között szerepel legalább egy szupersportkocsi. A legtöbben talán az olaszokra esküsznek, hiszen olyan legendás nevek keringenek itt, mint Ferrari, Lamborghini, Maserati és Pagani - ez utóbbi ráadásul Mercedes-AMG motorral. Aztán vannak olyanok is, akiknél nem az itáliai tüzesség, hanem az angolosan hűvös elegancia a nyerő, ennek mesterei pedig az Aston Martin, a Jaguar vagy a TVR. Szökőévben egyszer a németek is elkövetnek néhány remekművet, lásd a BMW erőforrásos McLaren F1-et, de képes megdobogtatni a szívet a Mercedes-Benz SLR is. Szóval bőséges a választék, és a felsorolt autókkal kapcsolatban megszokottak az olyan kapcsolatos nevek is, mint a Pininfarina, a Bertone, személy szerint pedig Giorgetto Giugiaro, Gordon Murray, netán Ian Callum. I2B. Akinek az autósvilágban mond valamit ez a név, az büszkén húzza ki magát, mert egészen biztosan profi. Az Ivan Ivanoff, Branimir Dobrev és Ivan "Sqwall" Stoyneshky alkotta trió (innen az I2B, azaz két Iván és egy Branimir, nem gyenge logika) megmutatja a világnak, hogy nem kizárólag Észak-Olaszországban, hanem Bulgáriában is meg lehet próbálni karriert csinálni, ha sportkocsiról van szó. A három mérnök a Wildcat projekten dolgozik gőzerővel, és terveik szerint a szuperjárgány kivitelezhető lenne, amennyiben melléjük állna egy, de inkább több vállalkozó kedvű szponzor. Az I2B prototípusa jelenleg virtuális fázisban van, kizárólag számítógépes animáció kelti életre, ennek ellenére a két Ivan és Branimir kecsegtető számításokat végez. A forma igen attraktív, kialakításában inkább a Pagani vadságát, mint a Ferrari letisztultságát idézi, a menetteljesítmények azonban szerényebbek annál, amit például a Zonda tud. A kalkulációk szerint a kb. 1,2 tonnás Wildcat mozgatását 460 lóerős, turbófeltöltéses V8-as motorra bíznák, amellyel 5 másodperc alatt lehetne elérni a százas tempót - ennyit röhögve fut egy mezei Porsche 911 Carrera is. Az I2B megvalósulása igen lassan halad, az urak most életnagyságú modell építésén fáradoznak, és várhatóan 2007 tavaszára el is készülnek vele. A makett már jó kiindulópont, megjelenhetnek vele a fontosabb autószalonokon, ahol jó eséllyel felfigyel rájuk valaki. Hiába, az élethez szerencse is kell - Bulgáriában különösen. Krepsz Zoltán
| | |
|
|
| | |
|
|
|