Új Pegauot
Deák Dominik 2007.01.03. 18:56
Jövőre nagy dobásra készül a Peugeot: HDi dízellel szeretné legyőzni az idei Le Mans győztes Audit, amely az R10 TDI-vel már beírta magát az autósport történelemkönyvébe.
RC típusjellel létezik utcai Peugeot, a 206-os legsportosabb, közel 180 lóerős változatát ezzel a kétbetűs kombinációval illetik, a 908-as RC azonban egyedi példányban épített prototípus. Felröppent hírek szerint a franciák ezen kívánják lemérni, hogy a 607-es utódjával milyen irányban induljanak, de megismerve az autó születésének valós körülményeit, ez a híresztelés szimplán kacsának minősíthető. A karosszéria első pillantásra szoros rokonságot mutat a márkára jellemző formavilággal, bár a gépháztető jelen esetben helytelen meghatározás lenne, hiszen a motor - akárcsak a klasszikus skodás rendőrviccben - nem a szokványos helyén található. Az egységes, letisztult hatás érdekében a kilincseket mellőzték, a dinamizmus fokozása miatt pedig előre 20, hátulra 21 colos könnyűfém felniket szereltek. Az utastér egy űrhajóé is lehetne, szinte csak a kissé ovális kormány emlékeztet arra, hogy autóról van szó. Az óriási szélvédő maximális látómezőt biztosít, a kellemes térérzetről a tető 3 négyzetméteres üvegboltozata gondoskodik. A négyszemélyes kabin műszaki tartalma igazi high-tech arzenál. A jármű valamennyi komfort funkciója könnyen irányítható a középkonzol nagyméretű érintő képernyőjének segítségével, és ez az IHM (Interface Homme/Machine) a hátul ülő utasok számára is hozzáférhető. A nemes anyagok, valamint a kivitelezés csúcsminősége mind-mind hozzájárul a 908 RC utasterében uralkodó luxus és időtlen hangulat megteremtéséhez: a körbefutó barna tölgy szegély, az ametisztszürke bőr bevonat, a csiszolt alumínium betét, a króm, a Bell&Ross óra egyszerre működik közre a tapintásból, a látásból és a szaglásból fakadó, kivételesen előkelő élmények felkeltésében. A lemezek alatt a jövőre Le Mans-ban indítani kívánt 908-as versenyautó technikája lapul, és a Peugeot reméli, mindez elegendő lesz az Audi legyőzéséhez. A FAP részecskeszűrővel ellátott HDi erőforrás 5.5 literes, V12-es, maximális teljesítménye 515 kW (700 LE), a forgatónyomaték csúcsa pedig meghaladja az 1200 newtonmétert. Az alacsony súlypont miatt 100 fokos szögben "terpeszt" a két hengersor, és további kuriózum a keresztirányú motorelrendezés. A váltást hatfokozatú, szekvenciálisan kapcsolható robotszerkezet végzi, a már említett FAP szűrő pedig tisztává varázsolja a kipufogón távozó égésterméket, így a 908 RC nemcsak szélvészgyors, de tisztaüzemű is. Krepsz Zoltán
|