Hírek : Arculatépítés Pontiac G6 GPX.R |
Arculatépítés Pontiac G6 GPX.R
2007.02.16. 18:14
Arculatépítés - Pontiac G6 GPX.R | |
 Amerikában nagy népszerűségnek örvendenek a sportkocsi versenyek, ezt ki is használja a Pontiac. Ennek köszönhető, hogy a G6 kupéból versenyautót faragtak.
| | |
 |
Bővebben: | | |
Mielőtt elmerülnénk a technikai részletekben, ejtsünk néhány szót a versengésről. Ettől a megmérettetéstől komoly arculatépítő hatást várnak, mert a Pontiac BMW-k és Porschék ellen harcol az Egyesült Államok leghíresebb versenypályáin. Ez remélhetőleg visszaköszön majd az eladásokban és a márka megítélésében is. Az új versenyparipa mindenesetre nehéz örökséget cipel. Elődje a GTO.R tavaly megnyerte a Grand American Road Racing Championship GT kategóriájának bajnoki címét. Ez az osztály a széria közeli motorral hajtott, utcai autókhoz hasonlító járműveket takarja. Az utcai G6 orrában egy 3.6 literes hathengeres tartózkodik, a változó szelepvezérléses, 252 lóerős autónál úgy látszik, a hatos szám körül forog minden, mert hatsebességes automata váltóval szállítják. A pályára kerülő masina csak külsejében hasonlít a szalonokban megvásárolható testvéréhez. A leglényegesebb eltérés, hogy a hátsó kerekeket hatják meg, és persze az egész karosszéria borítása habkönnyű, szénszálas műanyagból készült. A terhet nem a megszokott lemezek viselik, hanem egy szilárd csőváz. A felvonultatott technikának köszönhetően a vörös/feketében pompázó kocsi 1273 kilót nyom. A karosszériához és a külső megjelenéshez tartozik a vasalódeszkát mintázó hátsó szárny, ami a gyári szárnyacska fölött helyezkedik el. A könnyűfém keréktárcsák 18 colos, 295 mm széles futófelülettel rendelkező Hoosier versenygumikat viselnek. Alaposnak bizonyult a súlycsökkentés, mert az eredeti szélvédő helyét polikarbonát vette át, ez jóval erősebb és könnyebb az üvegnél. Az autó orrába negyedik generációs V8-as erőmű került, ezzel jóval mozgékonyabb a G6, mint hat hengerrel. Az LS2 kódjelű nyolchengeres teljesítménye 450 lóerő körül alakul. Mivel nyomatékkal jól el van eresztve, csak ötsebességes váltót kapott. Szerencsére nem a hagyományos H alakban kell pakolgatni a fokozatokat, hanem rövid előre-hátra mozgatással választható a kívánt sebesség (szekvenciális váltó). Szöveg: Benedek Attila
| | |
|
|
|